Penny Slinger-Bride's cake series, 1973
En aquesta sèrie fotogràfica, l'artista Penny Slinger ha documentat l'acció tradicional de tallar el pastel nupcial, però, en aquest cas, ha decidit encarnar ella mateixa el paper del pastís vestida de núvia, per dos motius: "It was both parody of a wedding ritual, and
recreation from a woman's point of view.", (paraules de l'artista). Per tant, mirant les imatges entenem aquesta acció com una al·legoria al desflorament de la nit de noces, ella és el pastís que el nuvi realment ha estat esperant.
Per començar, el que a simple vista em va captar l'atenció va ser el llenguatge formal que Slingler va utilitzar. Em va semblar molt interessant, que decidís fer ús d'un element tan simpàtic i agradable a la vista com el pastís, per denunciar una situació tan crua i injusta, com és la posició de la dona dins el matrimoni, i alhora fent-ho de forma tan explícita. A més a més, el que aconsegueix gràcies a aquest pastís, és atribuir a la dona, les sensacions que ens provoquen aquest element, per mostrar com aquesta és vista per l'home: un plat dolç, apetitós i suculent.
En les diferents fotografies, es mostren un sèrie de narratives de les quals n'he fet les següents interpretacions:
En una primera, ens revela el que es troba a l'interior del pastel, la seva vagina, fent referència a la seva sexualitat, la qual a partir d'ara, per tant, serà apropiada pel seu marit. Seguidament, observem una escena on l'home talla el primer tros, parodiant el ritual tradicional nupcial en què els nuvis tallen junts el pastís, però en aquest cas, ella no es troba present en l'acció, fent així una metàfora de què l'està despullant, per poder ser "consumida" , com el menjar. En una altra, la seva vagina ha estat substituïda per una rosa, símbol de la sexualitat femenina i que reforça aquesta idea de desflorament, i en la següent per un ull mentre es cobreix la cara amb les mans. Fa sentir a qui l'observa observat i incòmode, recordant-li el què està mirant, com si l'estigui controlant. Finalment, en la darrera, apareix una segona dona, amb la que juntament llepen un consolador. Amb aquesta segona participació, entenc que vol recalcar que aquest missatge fa referència a totes les dones, no a ella en concret.
Per acabar, com a conjunt, per mi les imatges demostren que vol denunciar que la dona dins el món del sexe en el matrimoni heterosexual, es sent utilitzada, submisa i sense veu, ja que adopta la forma d'un objecte. Simplement es tracta d'un plaer més de l'home al qual ella s'ha de sotmetre.
Enllaç de la cita de l'artista: https://pennyslinger.com/Works/brides-cake-series/
Conceptes de l'Art Contemporani, Grup 1B.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada